Valde Khan
Броньований Розум
Не люблю слово “навалювати”.
Типу ми навалювали з міномета. Нелюбов ця з’явилася позаминулого року, коли надцять піратських групок доволі несистемно (і малорезультативно) витрачали міни\дрони\снаряди задля відосіків у інстаграмі. Я ж вважаю, що кожен постріл, чи виліт повинен підпорядковуватися тактичній логіці, а не SMMу.
Для “впорядкування” вогню є протокол CARVER.
С - КРИТИЧНІСТЬ (criticality). Наскільки критично знищення цієї цілі вплине на хід ворожої операції. Наприклад, ми можемо знищити FPV дроном буханку, на її повному ходу залетіти прям у водійське вікно, але на оборону РОПу це не вплине ніяк, а ось знести Муром-М, що осліпить їх на деякий час на ділянці нашого штурму, вплине. Ми даємо буханці пріоритет критичності 1 з 5, а Мурому 4 (не 5 бо є ще щось більш важливе).
А - ДОСЯЖНІСТЬ (accessibility). Наскільки наші сили та засоби, можуть дотягнутися до цілі. Мене дратували розповіді одного чувака, про стрільбу із 120 мінмоета на 7 км. Коли я намагався розповісти про еліпс розсіювання (який на сіми кіметрах буде більшим за футбольне поле) мені відповіли що “Мьі нормально наваливали”. Для 120 мм міномета, ціль на 7 км буде мати пріоритет 1\5, бо влучити в неї буде… дуже важко.
R - ВІДНОВЛЮВАНІСТЬ (recoverability). Наскільки швидко\легко ворог відновить нашу ціль. Буханок мільярд і нова з’явиться в РВЗ вже на завтра, а Муромів мало, їх треба виготовляти, встановлювати, підключати. Час, поки з’явиться новий Муром більший ніж у буханки. Тому Муром отримає, як ціль, вищий пріоритет.
V - ВРАЗЛИВІСТЬ (vulnerability). Чи є сенс стріляти по танку в капонірі із 60-го міномету, навіть якщо він на ідеальній дистанції для стрільби? Ні, бо танк майже не вразливий для 60ї міни. Тут ми пріоритезуємо не тільки який чисто фізичний вплив має наш постріл але (що важливо) чи наш о\с має навички для реалізації вразливості цілі. Наприклад, розрахунок 82 мм гарно стріляє по статичних цілях, але не вміє швидко переносити вогонь в разі рухомої цілі - міномет сам по собі дістає, а ось розрахунок не може виконати вогневу задачу. Або оператор FPV не вміє робити окремі елементи і не може залетіти у важкодоступну ціль, хоча і радіогоризонт і дальність номінально дозволяє дрону це зробити.
E - ЕФЕКТ (effect). Який ефект знищення цілі матиме на наши війська (чи цивільних). Знищення мосту убезпечить фланг роти, але цивільні не зможуть перейти річку і дістатися КПВВ, значить пріоритетність не може бути 5. Загалом ми відповідаємо на питання: окрім відео, який ще результат мого пострілу\пуску? Випустити 20 мін по СПшці із двома бомжами (якщо ніхто цю СПшку потім оперативно не займе) не буде пріоритетом, бо 20 мін задорого на двох бомжів, смертю яких ніхто навіть не скористається, бо ви не настроїли взаємодію.
R - легко\важко РОЗВІДАТИ ЦІЛЬ (recognizability). Очевидно, що для корегування вогню нам потрібне спостереження за ціллю. Якщо наші розрахунки БпЛА можуть це реалізувати у цілі буде пріоритет вище, ніж у цілі, для якої треба звати суміжників із їх птахом, бо наші недолітають.
Сума пріоритетів за цими показниками формує загальний пріоритет цілі у загальному списку. CARVER дозволяє зібрати і систематизувати данні про наші цілі, розподілити їх між різними засобами. Що дозволить зменшити долю ручного управління вогнем, адже наші сили і засоби точно будуть знати, що “їх” цілі, а що ні, і зможуть відслідковувати зміни у пріоритетності. Особливо це прискорює прийняття рішення по цілі, що раптово з’явилася - CARVER буде шпаргалкою, по якій ми швидко пріоритезуємо нову ціль.
А ще, дасть змогу виконати ще одне завдання. На мій погляд, важливою задачею на даному етапі війни, є впорядкування витрачених ресурсів: боєприпасів, палива, людських, часу і того, що дають партнери в якості допомоги. Бо без цього впорядкування, війна схожа на гру в настолку, де головним елементом є кидки костей-кубиків - пощастило\не пощастило. Тут доречно згадати цитату з (прости господи, аніме) “Вбивця гоблінів”: Він був до неможливого обережний, завжди все планував, тренувався і не упускав жодної можливості. Він не дозволяв богам кидати кості.
Типу ми навалювали з міномета. Нелюбов ця з’явилася позаминулого року, коли надцять піратських групок доволі несистемно (і малорезультативно) витрачали міни\дрони\снаряди задля відосіків у інстаграмі. Я ж вважаю, що кожен постріл, чи виліт повинен підпорядковуватися тактичній логіці, а не SMMу.
Для “впорядкування” вогню є протокол CARVER.
С - КРИТИЧНІСТЬ (criticality). Наскільки критично знищення цієї цілі вплине на хід ворожої операції. Наприклад, ми можемо знищити FPV дроном буханку, на її повному ходу залетіти прям у водійське вікно, але на оборону РОПу це не вплине ніяк, а ось знести Муром-М, що осліпить їх на деякий час на ділянці нашого штурму, вплине. Ми даємо буханці пріоритет критичності 1 з 5, а Мурому 4 (не 5 бо є ще щось більш важливе).
А - ДОСЯЖНІСТЬ (accessibility). Наскільки наші сили та засоби, можуть дотягнутися до цілі. Мене дратували розповіді одного чувака, про стрільбу із 120 мінмоета на 7 км. Коли я намагався розповісти про еліпс розсіювання (який на сіми кіметрах буде більшим за футбольне поле) мені відповіли що “Мьі нормально наваливали”. Для 120 мм міномета, ціль на 7 км буде мати пріоритет 1\5, бо влучити в неї буде… дуже важко.
R - ВІДНОВЛЮВАНІСТЬ (recoverability). Наскільки швидко\легко ворог відновить нашу ціль. Буханок мільярд і нова з’явиться в РВЗ вже на завтра, а Муромів мало, їх треба виготовляти, встановлювати, підключати. Час, поки з’явиться новий Муром більший ніж у буханки. Тому Муром отримає, як ціль, вищий пріоритет.
V - ВРАЗЛИВІСТЬ (vulnerability). Чи є сенс стріляти по танку в капонірі із 60-го міномету, навіть якщо він на ідеальній дистанції для стрільби? Ні, бо танк майже не вразливий для 60ї міни. Тут ми пріоритезуємо не тільки який чисто фізичний вплив має наш постріл але (що важливо) чи наш о\с має навички для реалізації вразливості цілі. Наприклад, розрахунок 82 мм гарно стріляє по статичних цілях, але не вміє швидко переносити вогонь в разі рухомої цілі - міномет сам по собі дістає, а ось розрахунок не може виконати вогневу задачу. Або оператор FPV не вміє робити окремі елементи і не може залетіти у важкодоступну ціль, хоча і радіогоризонт і дальність номінально дозволяє дрону це зробити.
E - ЕФЕКТ (effect). Який ефект знищення цілі матиме на наши війська (чи цивільних). Знищення мосту убезпечить фланг роти, але цивільні не зможуть перейти річку і дістатися КПВВ, значить пріоритетність не може бути 5. Загалом ми відповідаємо на питання: окрім відео, який ще результат мого пострілу\пуску? Випустити 20 мін по СПшці із двома бомжами (якщо ніхто цю СПшку потім оперативно не займе) не буде пріоритетом, бо 20 мін задорого на двох бомжів, смертю яких ніхто навіть не скористається, бо ви не настроїли взаємодію.
R - легко\важко РОЗВІДАТИ ЦІЛЬ (recognizability). Очевидно, що для корегування вогню нам потрібне спостереження за ціллю. Якщо наші розрахунки БпЛА можуть це реалізувати у цілі буде пріоритет вище, ніж у цілі, для якої треба звати суміжників із їх птахом, бо наші недолітають.
Сума пріоритетів за цими показниками формує загальний пріоритет цілі у загальному списку. CARVER дозволяє зібрати і систематизувати данні про наші цілі, розподілити їх між різними засобами. Що дозволить зменшити долю ручного управління вогнем, адже наші сили і засоби точно будуть знати, що “їх” цілі, а що ні, і зможуть відслідковувати зміни у пріоритетності. Особливо це прискорює прийняття рішення по цілі, що раптово з’явилася - CARVER буде шпаргалкою, по якій ми швидко пріоритезуємо нову ціль.
А ще, дасть змогу виконати ще одне завдання. На мій погляд, важливою задачею на даному етапі війни, є впорядкування витрачених ресурсів: боєприпасів, палива, людських, часу і того, що дають партнери в якості допомоги. Бо без цього впорядкування, війна схожа на гру в настолку, де головним елементом є кидки костей-кубиків - пощастило\не пощастило. Тут доречно згадати цитату з (прости господи, аніме) “Вбивця гоблінів”: Він був до неможливого обережний, завжди все планував, тренувався і не упускав жодної можливості. Він не дозволяв богам кидати кості.